Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Nu är det över

Kategori: Allmänt

Säsongen är till ända. På ett tråkigt sätt. Min rumpa/höftböjare strejkade totalt i söndags och nu blir det att vila från löpning ett tag för att inte förvärra. Det innebär att jag har avanmält oss från Udevallapatrull och att min start på Rhodennatt i alla fall är MYCKET osäker. Kanske, kanske blir det start där ändå. Det beror på hur benet mår imorgon. Idag gör det ont. SkitLidingö!

Annars var Smålands kanon. Drömterräng helt enkelt. Man borde flytta! Tänk att slltid få träna i sån terräng istället för grisgöteborg.

Utöver benet har ögat fått sig en omgåmg. Märkte på väg till 3:an att ett djur flög in i ögat. Försökte blinka bort det men det irriterade ett tag innan jag glömde det. Efter målgång märkte jag inte så mycket men det kändes som om det var något där. I bussen hem lyckades jag dra ut den lilla rackaren. Något flygfä cirka 2*5 mm drog jag ut. Huva...

Vaknade imorse med ett irriterat öga som vätskat sig under natten och var lite svullet och kliar. Undra om fäet hann lägga ägg inne i ögat? Tror ni det är därför det kliar?

Idag börjar höstträningen! Coreboll och benstyrka. Tyvär kommer benet hindra mig från att göra allt jag vill:-(((

Kommentarer


Kommentera inlägget här: