Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det gick inte så bra.

Kategori: Allmänt

Hm. Igår var ingen bra dag. Jag var tokigt irriterad och deprimerad. Jag skulle i alla fall springa grus8:an och tännkte att jag nog ändå skulle spriga på lite så jag fick lite fart.. Efter ca 12 meters löpning insåg jag att Lidingöstockarna inte alls hade mjukat upp sig själva utan benen värkte och musklerna var otroligt stela. Tänkte att då kanske ändå en jogg var bra? Försökte verkligen springa men fick det ena utbrottet efter det andra. Fick göra en fartökning för att dra förbi en trebarnsmamma som var ute och joggade utan något som helst löpsteg. HM, men det betyder ju... Huva. Varför tränar man ens? Mitt löpsteg är inte bra och det går inte fort. Mötte en ipodbrud med mjukisbyxor och huvtröja, hon sprang mycket fortare än jag. Jag behöver inte vara bäst men varför kan man inte bara få lite gratis ibland? Bara kunna jogga lite fint utan att känna sig som en elefant. Ibland undrar man im träning ger resultat. Låg på 6 minuters kilometrar igår och det var jättejobbigt. Tragiskt. Blir alltid lika avundsjuk när man ser andra löpares lätta löpsteg. Känns orättvist att bli frånsprungen av folk som inte tränar så mycket.

Inte blev det bättre av att jag efter 3 km började få ont i höften igen. Efter 6 km gjorde det så pass ont att jag fick börja gå. Hoppas jag kan springa i helgen. Men det borde vara lite bättre på mjukt underlag.

Det blev  i alla fall en trevlig avslutning på en misserabel träningskväll. 3 rätter och vin.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: