Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Aj,aj,aj och oj,oj oj

Kategori: Allmänt

Har nog aldrig hafr såhär ont i kroppen! Känner mig näsan febrig av alla kroppsdelar som värker. Det kan inte vara nyttigt att pressa kroppen så? Hur gick det så? Vi tar det från början.....

Kände redan när jag joggade till start att det skulle bli en tung dag men ibland känns det tungt innan man kommer igång så jag försökte vara positiv. Startskottet gick och det var TRÅNGT! Passerade första km på 6:30.....
Konstigt nog hade jag jätteproblem att andas. FIck kippa efter luft och var efter 2-3 km inställd på att det här går nog inte. Vid 5 km fanns sjukvårs och jag hoppasdes att kunna få Bricanyl där men de har inga mediciner så jag fick fortsätta, Kändes inte som jag kunde springa ut men det vara baar att kämpa på. Jonas skulle stå efter 7,5 km och jag hoppades att han hade bricanyl i ryggsäcken. Det hade han inte och jag började bli uppgiven. Men så började det kännas lite bättre och jag kämpade på. Gick OK fram till 15 km även om jag inte hade den farten jag hade hoppats på även om 2:45 inte var helt omöjligt. Hade dock inte haft en enda km under 5:00 och det ska jag ganska lätt kunna ha. Framförallt på de inledande lättsprungna. Framförallt med tanke på hur jag brukar starta mina lopp....Men kroppen ville verkligen inte. Tungt att andas och trötta ben. Fram mot 20 km började höfterna gör asig påminda men samtidigt kände jag mig ganska fräsch så med en passering på 1:51 trodde jag nog att 2:45 skulle gå. Sen kom problemen.....

Jag fick allt ondare i höfterna (höftböjarna) och det var nästan omöjligt att lyfta benen. Det enda jag tänkte var: Fortsätt spring så tappar du inte så mycket tid. Sprang gjorde jag men varje gång jag satte ner foten högg det i höftböjarmuskeln. Bet ihop och tänkte GÅ INTE! Tvingades dock gå i två backar eftersomjag inte kunde lyfta benen så högt. Stapplade sedan imål på 2:53.

Nöjd? Nja. Grymt nöjd med att jag verkligen slet sista milen trots smärtan i benen. Men jag hade verkligen ingen bra dag och jag tror mig kunna springa på  2:45 ganska lätt??Det känns i alla fall så om jag kan springa på 2:53 med den känslan i kroppen som jag hade i lördags.

Hur mår jag idag? Ja, sådär. Vänster höftböjare strejkar fortfarande lite och i söndags hade jag väldigt svårt att gå. Trappor är inte möjligt. Måste gå med höger ben först  hela tiden. Dessutom har jag lite stelhet i vänster hälsena. Utöver det har jag febrig värk i hela kroppen. Gissar att maskineriet just nu håller på att laga allt som jag väldigt effektivt har brytit ner i helgen. Det gör ont men det var värt det. Nästa år ska jag komma bättre förberedd, ha med mig min astmamedicin och ha en bättre dag!

Nu ska jag stappla ut och hämta te och börja jobba lite. Någon som har en rullstol?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: