Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Så har man sett årets första snö då!

Kategori: Allmänt

(Och med årets menar jag höstens första.) Rhodennatt inleddes med spårsnö. Vi öppnade ganska lungt tyckte jag men låg ändå god 2:a vid andra kontrollem. 4 sek från ledning. Det var lätt kaotiskt vid denna kontroll och vi tappade bort klungan och fastnade samtidigt på ett mycket dåligt vägval och i samma veva dog min lampa. Här tappade vi ca 2 min. Det var sedan lite svårt att hålla full fart med bara en lampa men vi bet i bra och hade det inte varit för en 3,5 minutersbom på slutet hade vi kommit rikitgt bra. Nu blev vi 10:a. Med mycket mersmak. Farten fanns för att vinna men nattorienteringen var väl inte klockren. Behövs lite finputsning där. Men det är ju alltid roligt att springa patrull.

Tyvär straffade det sig direkt och idag har jag ont i höften igen. Ska på massage idag. Hoppas hon upptäcker något. Blir annars vila. Fick lite ont i halsen och örat i går kväll och kände lite i morse men nu är det borta. För säkerhets skull avvaktar jag dock tills imorgon.

Hej då alla- Klistervalla*

*Copyright Sir Charles

Kommentarer


Kommentera inlägget här: