Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Dålig inledning men toppat avslut

Kategori: Allmänt

Måste lära mig att om jag ska träna på Örgryte måste jag ha gott om tid. Personalen är aldeles för trevlig.

När jag väl lyckades slita mig och kom igång på elipsmaskinen kändes det helt OK fram till första intervallen. Hade planerat 5 st 4-minutersintervaller med 3 minuters vila men det blev inget bra. Fick som vanligt inte upp pulsen och så började det direkt dra i rumpa/lår. Det gjorde att motivationen rasade och under den andra intervallen beslöt jag att ge upp och sätta mig på cykeln igen. Insåg att jag behövde köra lite fartleksintervaller för att hitta motivationen och tillslut hittade jag ett koncept där pulsen verkligen drevs upp. Efter någon 2-minutare avslutade jag med 10 st 70-20 där pulsen bitvis var uppe i löpintervallspulser. Kände mig trots den dåliga inledningen ganska nöjd men var orolig för löpningen. Antog att det nog inte skulle gå så bra att springa med tanke på elipskänslan.

Mellanlandade med 20 minuters core innan jag joggade ner i regnet till månadens tjejträning. Det bjöds på laminatorientering som skulle visa sig regna bort. Nattorientering där man fick en laminatskiva och så fick man titta på en karta och rita av det man behövde för att hitta till ettan. Vid ettan fanns kartan till tvåan. Tanken var att man skulle rita av det man behövde men ihållande regn gjorde det omöjligt att rita. Fick bli kartminne. Men det  gick bra det också. Sprang med Linda och Bettan och de fick vänta lite i backarna. Jag var trött efter cykelintervallerna och dessutom känns det inte bra i uppförsbackarna. Men på det stora hela kändes det ganska bra och idag känns det bara aningen stelt. Hoppas det vänder nu!

Glömde berätta om en rolig händelse på gymmet. Hon i receptionen kallade mig för elitcyklist. Hähä. Imorgon ska jag kolla på cykelskor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: