Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Inge bra!

Kategori: Allmänt

Först är benen inte riktigt med mig på långdistansen och den när de piggnar till tills idag så tappar jag tokmycket tid på dåliga vägval. Jag är otroligt kass på att se vägval, blir lite less på det. Blir också otroligt less på att inte få till det men jag har ju bara mig själv att skylla på. Orienterar helt enkelt inte ordentligt. Tittar för lite på kartan.

En sak som är konstigt är att jag alltid orienterar bra på stafett. På siljanskaveln sprang jag ett sololopp men orienterade ändå strålande större delen av loppet och är mycket mer offensiv i löpningen. Imorgon skall jag verkligen försöka att springa snabbt men ändå inte tappa kartkontakten. OCH ABSOLUT ALTTID KOLLA VÄGVAL, känns som viktigast imorgon. Rätt vägval, sista säkra, var offensiv. Ni ser, det är ju jättelätt. Imorgon kommer det att gå strålande.

Positivt än så länge då? Ja jag har riktigt bra sträcktider när allt stämmer. Farten finns nog ändå där men det gäller att ha med sig den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: