Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Fartpass i dagsljus!

Kategori: Allmänt

Lunchen ägnades åt att försöka köra skiten ur lunchspinnare i Almedal. Vet inte riktigt hur det gick men de såg ganska möra ut efteråt så förhoppningsvis gick det bra. Försökte själv hålla nere pulsen för att orka kvällens pass och lyckades faktiskt undvika den höga pulszonen under hela passet.

Kvällen blev en lång inspirationsfärd. Det var lite tunga ben men oj vad trevligt att springa i dagsljus och sol. Njöt så mycket att jag bitvis glömde benen. (inte bokstavligt utan mer glömde bort att det gjorde ont). Njutningen bestod av snabbdistans runt stora delsjön. Som belöning väntade S&J:s specialpizza ala Taco.(Hemlagad botten (gärna med lite fullkornsmjöl), en burk tacosås, tacoköttfärs (mycket 800g/plåt) tomater och ost, serveras med gräddfil!) Trevligt!

Morgonen har tillbringats i Valhalla. 25 minuter med bältet i extremt lungt tempo. Sen lyckades jag få vara ensam i bubbelpoolen i fem minuter. Min kropp mår bättre nu. Körde det beprövade? tricket iskallt vatten, varmt vatten, iskallt vatten på benen. Hoppas det hjälpte. Innan min slappelördag (horisontalläge, kudde, soffa, filt och mat) väntar ju en utmaning. Ikväll skall jag hålla spinning för GMOK:are. Spännande att se vad de mäktar med??

På söndag tävlingspremiär, sista sträckan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: