Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Äntligen igång med orientering!

Kategori: Allmänt

I lördags var det dags för premiär med orientering i tävlingsfart. Det  var blandad kompott. Bommade bort cirka 3-4 minuter men vissa sträckor var jag grym på. Bommade egentilgen inga kontroller utan slarvade med vägval/riktningar. Kanske inte så bra i det stora hela men det finns mycket positivt att ta med sig. Farten i kroppen känns bra och jag orkar springa på hela banan och har ganska bra tryck uppför. Jag är snabbare i år än förra året. Det är bra.

Eftermiddagen ägnades åt pratövning. DVS att man skall springa och berätta vad man tänker för en kamrat. Bra övning som ger en tankeväckare. Man planerar aldeles för lite.

På söndagen var tanken OL-distans i 2h men av många anledningar blev det 100 minuters stiglöpning. Jag känner av foten efter lördagens terränglöpning och vågade inte ta annat än löpardojjor och med blöt snö blev det för halt i skogen. Fick slira runt på småstigar. Avslutade med lite core. Annars var söndagen en sportsoffdag... Låg i soffan och kollade på sport från 7-13 och 15-17.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: