Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Oj vad jobbigt.

Kategori: Allmänt

Jag har ett problem. Jag får väldigt ofta väldigt ont i benen efter tuff träning. Typ träningsvärk. Så när jag skulle börja springa igår hade jag ont i benen. Trodde faktskt inte att det skulle gå att springa men när jag väl började så fungerade det ganska bra. Men oj vad jobbigt. 7 minuter platt, 14 minuter uppför, 14 minuter nerför, 7 minuter platt och en härlig avslutning med 14 minuter uppför. Det var aningen tungt uppför den långa backen på andra varvet. Sluttid 59,11.

Var som sagt ganska seg och trött i benen igår men kämpade på och tyckte i nerförsbacken att jag äntligen fått upp ganska bra fart. Passerar ett par tonårsglin som totalt sänkte mig med kommentaren: Jag går ju för f-n fortare. Om de bara visste hur knäckt jag blev. Men de gick i alla fall inte lika fort.

I övrigt var det grymt härligt med guld för skidskyttarna. Stafett är kul!
Go Anja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: