Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Kingen, det är jag!

Kategori: Allmänt

Eller Björn Lind- släng dig i väggen som någon skulle ha uttryck det. Skatepass i fredags. Lite ovant men bättre och bättre allt eftersom. Grymt roligt. Det som då gjorde mig till Kingen var att jag la mig efter min hare i spåret. Och behövde inte släppa. Jag låg hack i häl  i säkert en dryg kilometer innan jag inte ville knäcka hans självförttroende helt och släppte.....

Lördag förmiddag blev klassisk skidåkning i Hallby. Helt OK spår men oj vad det sög från den blöta snön. Slitigt. Eftermiddagen blev 5 st 5-minutare med 1 vila. Det gick att genomföra OK men det var lite tunga ben och pulsen ville inte riktigt upp i intervallpuls.

Söndagen skulle ha varit ett fint långpass men blev en sprintbana i stadsparken.... Inte riktigt vad jag var upplagd för och jag fick verkligen slita ont i kuperingen. Får hoppas att det gav något. Tyvär var jag verkligen inte kingen. Vi startade samtidigt på en herr och en dambana. Men 1 km kvar mötte jag Jonas och konstaterade att jag nog hade en betryggande ledning. Men tji fick jag när han var ifatt vid näst sista. Var nära att knäcka honom i spurten då han gått ganska hårt för att gå ifatt men benen var helt tokstumma.
Hemvägen från Månsarp blev kanon. Åkte via Gällstad och bättrade på garderoben.

Bara 3 dagar till skidläger!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: