Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

12,05 h

Kategori: Allmänt

Torsdag kväll- Passet med fina klassiska spår.
Bra spår men lite bakhalt trotts 10 minusgrader. Detta blev passet med högst puls. Svårt att ta det lugnt på Säfsens elljusspår. Det är hyfsat kuperat.
Tid: 1:45

Fredag FM - Det med ganska bra spår.
Det hade snöat under natten men jag hamnade ändå efter några löpare så spåren var OK. Mitt ute på Östbergsspåren kom pistmaskinen så då blev det fina spår, men väldigt mjuka. Mjuka spår=jobbiga spår.
Tid 1:45

Fredag EM - det då man diagonalade nerför
Gav mig på Solbergspåren med privat "pistmaskin". Fina spår med en 4 km lång backe! Tyvär väldigt mycket nysnö. Diagonalade i en nerförsbacke. Det var på den nivån.... Börjar bli less på dpliga spår.
Tid 1:50

Lördag FM- Helvetespasset
Skifsenleden. Trevligt spår på 23 km.  Såklart inte kört sen snöfallet men några hade åkt undet fredagen så det såg OK ut. Det var också OK spår. (Förutom på myrarna men det var ganska korta sekvenser) Tills de sista 2-3 km. Snö långt över fotknölarna och det var en stackare som åkt innan mig. Det var inte lätt att hålla ordning på allt. Var otroligt arg. PISTA SPÅREN! Hur svårt kan det vara.
tid 2:25 ( på 23 km, fatta hur det såg ut!!!)

Lördag EM- Himmelspasset!
Skateskidor. Nypistade spår. Solen bröt igenom. Tekniken satt som smäck. Lätt i kroppen.
Tid 1:45

Söndag FM- Som vanligt.
Jo, det hade snöat under natten och  eftersom jag åkte 08:00 på morgonen agerade jag spårmaskin. Det blev en del svordomar igen.
Tid: 2:05

Kommentarer

  • Sara Svensson säger:

    Bra tränat! Lovar att följa med nästa gång och agera spårmaskin ;-)

    Ser fram emot DM-kavlen - vi kommer att dominera!

    2007-02-26 | 08:25:57
    Bloggadress: http://www.sportfantast.blogspot.com

Kommentera inlägget här: