Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Mosad axel

Kategori: Allmänt

En tur på långfärdsskridskor kan sluta illa....På juldagen hade vi fantastiskt skridskoväder och fick låna ett par långfärdsskidskor. Jag kom inte sådär jättelångt innan jag tappade en skridsko och dök rätt ner i isen. Landade på axel och höftkulan och det gjorde tokigt ont, mest i höften. Efter 5 minuters grinande på isen åkte jag vidare och axeln kändes lite skum. Försökte sedan bygga på kvällen med det gjorde faktiskt för ont så jag fick sitta inne framför brasan med en bok medan Jonas byggde.....

På annandagen kunde jag inte lyfta armen och fick åka förbi jourcentralen där de trodde att en muskel eller sena delvis var av. Fick remiss till röntgen och ultraljud dagen efter men som tur är verkar allt vara helt men det är så svullet i axeln att det inte är helt lätt att se så nu ska jag avvakta en vecka för att se om armen blir normal igen. Men idag kommer jag nästan 45 grader så det går framåt.

Träningen har fungerat hyfsat även om det inte går att åka skidor. Knappt springa heller eftersom det är så halt överallt. Sprang intervaller på löpband idag. Kändes bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: