Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det blev mer rafflande än man kunde drömma om.

Kategori: Allmänt

Ut på sista sträckan i stafetten fick jag ett försprang på 20 meter till Lina. Därimellan gick Rachel ut på näst sista sträckan. Nu slumpade det sig så att vi alla tre hade samma bana! Trodde inte det på väg till ettan eftersom Lina
gick mer vänster upp på åsen medan jag gick rätt på upp i sänkan. (Sen kartan nedan) Vi var sedan mer eller mindre tilsammans till fyran men jag kände att Lina hela tiden ökade luckan och ledde nog med 20 meter så när hon valde att gå höger till 5:an gick jag vänster. Detta var faktsikt något snabbare och hade jag inte fastnat i massa buskar och fått klättra ner lite innan jag gick upp och tog kontrollen hade jag varit ifatt men nu var jag återigen 20 meter efter. Bestämde mig direkt för att till sjuan skulle jag ta det vägvalet Lina inte tog. Till 6:an tuggade Lina på bra och jag tappade mark. Såg att Lina valde vänstervägvalet via skolgården så jag tog cykelbanan runt höger. Tryckte på så bra det gick men tunga, tunga ben gjorde att farten var sådär. Svängde runt höjden och hade fortfarande inte mött Lina. Men då kom hon från andra hållet och fick kontrollen 10 meter före mig. Mitt vägval var snabbare men tyvär hade jag inget att sätta emot på det LÅNGA upploppet. Bara att Gratulera Pippa och Lina som vann före mig och Helen. Då har jag ändå ritat kartan och hängt ut kontrollerna. (Dock inte lagt banorna). På tredje plats kom Rachel och Åsa. Lag Bettan-Linda drabbades av en ond fot och tvingades utgå. Linda sprang dock alla sträckor.

Får tacka för finfin fartträning på sista rundan. Bra med draghjälp!






image12

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Tack för en rolig sprint-träning, orsak till riktigt stumma ben. Kontrolldeff önskas dock till nästa gång, då det blev tvära kast mellan sprintlöpning och stillastående (desperat stirrande efter snitslar). Jag tackar också för pajen, vilken gjorde att jag inte kände hungern förrän lunchtid idag.

    2007-08-30 | 13:46:13

Kommentera inlägget här: