Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Bra träninghelg!

Kategori: Allmänt

Många fina kvalitetspass har det blivit. I torsdags var jag och sprovsprang JVM-finalbanan i Ängårdbergen. Det gick ganska OK. Blev lite passiv men det är bitvis klurigt. Några mindre svängar blev det också.

På fredagen cyklade Jonas till Månsarp och jag skulle agera följebil. Eftersom Jonas blev sen och jag tidig från jobbet så fick jag stanna och träna. Körde och letade efter ett finfint ställe. I Vegby kör man förbi en stor fotbollsplan och jag tänkte att där borde finnas löparspår. Valde att runda vänster varv och leta spår och hittade på ett gammalt elljusspår med MYCKET bark. Otroligt mjukt underlag. Körde 20 st 70-20 på trötta ben och med sömning kropp. När jag sedan joggade ner runt fotbollsplanen hittade jag det NYA FINA elljusspåret och fina små slingrande stigar, men då var det för sent.

På lördagen följde jag med mamma på en timmes löptur innan frukost. Sen provsprang jag Smålands Lång-DM som går på söndag med TC ca 2 km hemifrån. Roligt att springa en riktig bana i känd terräng. Sprang ganska bra och bara små misstag. Höll ett jämnt ganska högt tempo och landade på 69 minuter. Jag tror att de komer att vinna på 55-57 minuter, men det blir kul att se. Jag bommade 2-3 minuter och kunde kanske ha sprungit aningen fortare om det var tävling.

Men det mest spännande hände på nerjoggen då jag trampade på eller möjligtvis precis brevid en svart huggorm som låg och solade sig. Snacka om hjärtfrekvens och tempoväxling. Var sedan tvungen att titta flera gånger så att ormen inte hängde på benet. Usch

söndagen blev ett snabbdistanslopp. Började med att springa ett 4,5 km spår och fortsatte ner till byn för att vända upp mot toppen! En rejäl backe som tog cirka 11 minuter att springa upp för. Jonas startade 6 minuter efter mig på denna 7km-runda och kom ifatt mig halvvägs upp i backen. Lite för tidigt för att jag skulle kuna ge honom en match.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: