Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

orienterindsdepression

Kategori: Allmänt

Det  var ett tag sen jag var här men jag tappade lusten lite efter helgen. Sträcktiderna visar på en hög potential men..... Bara massa strul. Pollen ställer till det med löpningen. Kroppen blir tung och halsen slemmar igen. orienteringstekniskt gör jag enkla misstag. I lördags drog jag kontrakurs. I söndags tappade jag humöret efter en bom och kroppen kändes kass. Det är då man lägger av med oientering några dagar. Men nu har några dagar gått och jag har börjat med orientering igen. Min nya sport.

I helgen åker jag dock till Budapest med jobbet. Eftersom det blir ganska lite träning där så har jag tränat på ganska bra och känner mig väldigt sliten. Idag blir det OL-intervaller men sen blir det 4 dagar med vila eller bara lätta joggningturer i Budapest. Ska bli skönt och kanske bra att släppa orienteringen en vecka.

Frustrationen är stor. Löpmässigt har jag ju tagit ett steg tills i år men nu funkar inte orienteringen istället....

Kommentarer

  • Sara säger:

    Äntligen uppdatering - blir så långtråkigt här på jobbet annars ;-)

    Pollen, hrm ... kanske därför jag har känt mig lite tät oxå? Kanske dags att gräva fram sina mediciner - i ngn av flyttlådorna!

    Budapest blir nog rena formtoppningen till 10-mila, jag hoppas vi ses där (syftar då på Eskilstuna...)!

    2007-04-19 | 16:18:17
    Bloggadress: http://www.sportfantast.blogspot.com

Kommentera inlägget här: