Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Ond fot!

Kategori: Allmänt

Foten mår inte jättebra. Den blev lite överansträngd efter påsken och jag får ta det lite lugnt nu. Det är ingen större fara, men jag känner av den lite om jag springer.

Igår blev en lugn och skön dag. 30 minuters core var allt. Idag blir det faktsikt core igen och sedan intervaller. Antingen intervaller på stor stig med tejpad fot eller på elipsmaskin/cykel. Det beror på hur fossingen känns när jag börjar belasta den.

Annars händer inte så mycket. Solen skiner från en klarblå himmel och jag sitter inne och jobbar..(kanske inte just nu men ändå...) Men om en timma skall jag ut i det fina vädret.

Känns lite konstigt att inte springa SM i helgen men konstigt nog hade jag ingen riktig lust. Sprint är inte riktigt min grej och natt sprang jag inte alls i vinter eftersom jag hade ont i foten och bara sprang stig. Men jag får väl hålla tummarna för mina klubbisar och hoppas på rikitgt bra lopp. Jag vet några som kan skrälla........

Själv åker jag till TIbro för att finorientera och springa så bra som jag bevisade för mig själv i påsk att jag kan. Om jag bara kan få ben och huvud att tala samma språk så ska det gå bra!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: