Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

bakslag!

Kategori: Allmänt

Provade att springa i helgen. Ibland känner jag ingenting men så kommer smärtan lite då och då. Kan inte säga om det blir bättre eller sämre på mjukt underlag? Ibland kändes det bättre på stigar och ibland i skogen. Joggade och gick i knappt 20 minuter men tyvär hade jag lite mer ont hela dagen efter och har idag LITE känningar kvar i foten så det får bli några dagar till utan löpning.

Har cyklat en hel del i helgen och igår var det dags för toppbestigning. 3 ggr upp till toppstugan på Taberg. Förstod redan innan jag började att det inte skulle bli rekordtider eftersom benen var väldigt stumma. Skulle tro att jag tappade den mesta av tiden på den inledande lite flacka biten där man normalt kan ligga på ganska bra. Nu fick jag hålla mig under mjölksyratröskeln på ganska lätta växlar. Lyckades i alla fall klara skamgränsen på 10 minuter två av tre gånger. Tror att mitt rekord ligger kring 9 minuter. Vet säkert att jag cyklat på 9.17 men tror faktiskt att jag en gång varit precis under 9. Skall kolla det ikväll.

Är lite sömning idag eftersom vi åkte direkt från Månsarp imorse och klockan ringde 05:00.

Sammanfattning träning i helgen:

Fredag 60 minuter cykel i Ulricehamn lugnt tempo.
Lördag FM: tempo cykel 45 minuter, totalt 2.00 cykel.
              EM: Jogg 20 minuter
Söndag Backträning Tabergs topp 3* 10 minuter, totalt 1:30 cykling
               Styrka MARS 15 minuter

Kommentarer


Kommentera inlägget här: