Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Idag ska det springas

Kategori: Allmänt

Är lite nervös eftersom det känns som examen. Efter att ha vilat foten i 3,5 veckor nu så är det dags. Har nästan ingen smärta alls just nu. Om jag provocerar foten i ytterläge så känner jag av det lite grann. Jag hoppas verkligen att det funkar att springa 30 minuter. Det är en förutsättning för att jag skall kunna följa med och springa 25-manna.

Om foten känns jättebra kommer jag att göra tävlingsdebut på torsdag. Då avgörs KM i nattorientering och jag vill ju inte släppa ifrån mig titeln hur lätt som helst. Dessutom vill jag prova foten en gång i skog innan jag eventuellt ställer mig på startlinjen på lördag.

Håll alla tummar ni kan, det kan behövas. Åtekommer med domen imorgon. En helg i soffan eller i skogen???

Kommentarer


Kommentera inlägget här: