Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Sliten....

Kategori: Allmänt

4 dagars hårdkörning och kroppen känns som om någon kört över den med en ångvält. Otroligt sliten. Tur att det blir en planerad vila nu! Men det känns skönt att ha kommit igång på riktigt med träningen.

Förhoppningen är att ha några riktigt bra veckor fram till jul så att man kan träna riktigt hårt under julledigheten. Jag är ledig i drygt två veckor och i Luleå finns det förhoppningsvis möjlighet för många långa pass på skidor.  Förhoppningsvis är foten så pass bra då att jag kan springa kvalitetspass. På tisdag skall jag prova att springa någon enstaka intervall.

Kände av lite i foten dagen efter mitt löppass men det går ändå stadigt åt rätt håll. Är bara rädd för att jag ska bli allt för ivrig. Jag vill gärna springa länge och framförallt fort. Saknar tisdagsintervalllerna. Men jag får försöka att hålla mig lugn och vara smart. Om jag kan öka löpningeni samma takt som hitills kan jag springa en timma till jul!

Bara några timmar kvar på jobbet och snart helg. Idag går jag hem vid lunch, skönt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: