Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Välkommen!

Kategori: Allmänt

Detta är min bloggsida där jag kommer att skriva om min träning och mina resultat.

Efter en något motig vårsäsong där jag har haftt problem med astman har det nu äntligen börjat lossna. Jag är inne i en hård träningsperiod fram till Elitserien i Hälsingland den 25-27 Maj.

I måndags körde jag styrka på förmiddagen och distans på kvällen.  Jonas och jag startade samtidigt på en kontrollplock. (Han hade något längre bana) och jag var först i mål. Bra träning med kavlekänsla! Pigga ben efter en vilodag i söndags.

Igår sprang jag testbana i Sävedalen och slog personligt rekord med nästan 3 minuter. Testloppet är en gammal kortdistanstävling. Igår lärde jag mig att man måste orientera även om terrängen/banan är lätt eller känd i förväg. MEN jag lärde mig också att man kan springa ruggigt fort om man vågar var offensiv och höja blicken.

Ikväll blir det kontrollplock på Safjället alá Helen





Kommentarer

  • JL säger:

    han hade mycket längre bana !!

    2006-05-17 | 10:34:54

Kommentera inlägget här: