Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Träning fram till Jukola!

Kategori: Allmänt

Igår rastade jag cykeln. Det är roligt att köra MTB när det regnar och stigarna är geggiga. Därimot är det INTE roligt att rengöra cykeln. Det kan vara därför som den hänger geggig på väggen. Får satsa på en riktig rengöring snart eller rättare sagt jag får förhandla med Jonas om byte av tjänster.......

Nu kommer en ny period av hård träning fram till Jukola och planeringen ser ut så här.

29  löpskolning + intervaller 10x2min,1 vila + 10 x 15 sek backryck
30 löpning distans 60-75 min
31 löpning marathonstafetten 
1  medel-KM
2 vila eller vattenlöpning jogg
3 jukolatest  + teknik-OL
4 cykel distans + teknik-OL 

5 OL-intervaller  + cykel distans
6 löpning distans lugnt pass
7 GMOK sprint
8 vila
9 alternativ distans
10 teknik-OL hög intensitet
11 OK Gipen sprint-OL x 2 

12 lätt cykeltur eller vattenlöpning
13 löpning intervaller korta snabba
14 löpning snabbdistans 30 min 
15 lätt jogg
16 vila resdag
17  Venla  

Tillkommer gör styrka där det passar. Löpskolning kommer att läggas in i något distanspass.

Det blir tuff träning i två veckor, men det ska bli kul. Det är roligt att träna mycket!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: