Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Stryk i OL-intervaller men en härlig fest!

Kategori: Allmänt

Lördagen började med tårta till frukost eftersom det var min födelsedag. Sen körde Jonas och jag 3 OL-intervaller. På den första kom han ifatt mig på väg till sista när det var cirka 50 m kvar. Det var en hel del vindfällen fram mot mål och jag försökte mig på en grov rundning och hoppades att Jonas skulle fastna bland allt bös, men jag förlorade med en meter. På den andra intervallen blev det en utklassningsseger till mig och jag kände mig segerviss inför den sista. Det började inte så bra, utan jag blev lite stressad och fick inte ihop branterna. Snurrade 30 sekunder innan jag hittade rätt. Vid näst sista såg jag Jonas lite längre bort och förstod att det var jämt. Sprang på bra till sista och stämplade 1 meter före Jonas. Förstod att jag inte skulle ha en chans om jag läste kartan så jag la mig i rygg och bestämde mig för att chansa lite. Målet var beläget uppe på ett höjdparti men jag hade inte hunnit läsa in kontrollpunkten utan avvaktade och slängde mig sedan fram när det kändes som vi borde vara framme vid mål. Jag förlorade med en fot. Så på självaste födelsedagen gick jag förlorande ur fighten, ingen gentleman direkt.

Idag blev det vila. Lite trött efter festen igår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: