Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Distans i ösregn!

Kategori: Allmänt

Jag har en förmåga att låta huvudet styra träningen istället för kroppen. Igår gjorde jag faktiskt tvärtom! Efter en dags vila brukar jag bli pigg, men dålig sömn i helgen gjorde att kroppen inte var så alert som jag hoppats och det blev därför ett mycket lungt och lite kortare distanspass med bara några kontroller. Jag försöker att springa så mycket som möjligt med karta. Dels för att bättra på tekniken men också för att jag tror att det är bra att springa så mycket som möjligt i terrängen. Det är ju där tävlingarna avgörs.

Jonas och jag försöker att träna orientering tilsammans med gemensam start och "gafflade" banor. Även om vi bara är ute på ett långpass ger det lite extra kryddda till träningen och tvingar till högre koncentration. Man vill ju aldrig ta stryk, även om det bara är ett långpass.......

Nu är det bara två träningspass (styrka på lunchen och backintervaller ikväll) kvar innan mitt delmål, att springa bra i Hälsingland. Det ska bli roligt att tävla nu när kroppen känns betydligt bättre än vad den gjort under hela våren.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: