Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

tunga intervaller

Kategori: Allmänt

Hade stor motivationsbrist igår. Jag la grässkydd efter jobbet och kom inte hem förren 19:40 och då var det planerat intervaller. 8-10 st på en runda som tar cirka 2:30 att springa. Gav mig ialla fall ut och kom fram till att 8 var målet men om jag sprang 6 så var ju det OK om jag sprang dem riktigt bra. Helldre 6 bra än 8 halvkassa.

Redan på första intervallen tvingades jag sjogga* förbi hundägare och på håll såg jag några som promenerade i min riktning så jag fortsatte min sjoggning. Det visade sig vara Marcus och Lotta så de nästkommande två intervallerna hade jag publik. Lite enklare att kämpa då! Men när de försvunnit blev det tungt och tempot sjönk lite. Lyckades med nöd och näppe genomföra 6 intervaller. Hoppas det lossnar lite tills ikväll.


* Springa snyggt och snabbt förbi människor som är ute och går så det ser ut som man är jättebra och jättesnabb. Uttrycket myntades av Emma och är ett av mina favorituttryck!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: