Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Svart helg...

Kategori: Allmänt

Helgen inledes fint på fredag kväll med trerätters middag och Livingovin från semestern 2004. Allt jag gjorde var att sitta i soffan och bli serverad. Tackar tackar för det!

Lördag morgon var det dags för första riktiga träningspasset sen förkylningen. Det bjöds på tempoväxling vid Bertilsons stuga. Nu insåg man nackdelarna med att bo i Kortis och inte kunna cykla till träningen. Medan övriga gänget lätt trampade bort till träningen fick jag snällt jogga. 30 minuter enkel väg. Så de blev ett långpass på 2h i ganska lungt tempo. Men det kändes bra att komma igång med löpningen igen.

Kvällen blev en svart historia. Det blev inte riktigt lika illa som jag förutspådde men pisk i öppningsmatchen var INTE enligt plan och det känns fortfarande lite deppigt. Nu är vi piskade att vinna på torsdag. Det blir nog lite väl spännande....

Känns skönt att Argentina spelade bra från början. De kommer att stå som slutsegrare om en månad!

Igår var det dags för Edetdubbeln. Två sprinttävlingar inom 3h. Första loppet var okoncentrerat och lite lojt. Bommade grovt på en liten sänka och hade inget sprutt i benen. Inför andra loppet taggade jag till lite och bestämde mig för att åtminstonde kämpa. Det blev ett betydligt bättre lopp även om piggheten i benen fortfarande är 6 dagar bort. Jag är inte orolig för att formen inte skall komma. Jag har tränat väldigt bra sen 10-mila och några dagars förkylning skall inte ta kål på det. Lätt cykling idag, intervaller imorgon, snabbdistans onsdag, jogg torsdag, vila fredag och på lördag skall benen spritta.



Kommentarer

  • Enga säger:

    Vill inte vara petig (jo det vill jag nog), men vi fick inte pisk fast det kändes som det. 0-0 brukar räknas som oavgjort i fotboll, fast jag håller med lite denna gång. 0-0 kändes som pisk.

    2006-06-12 | 21:03:10
  • Sofia säger:

    Enga>> Vi fick på alla tänkbara sätt pisk och 0-0 är inte alltid oavgjort.

    2006-06-13 | 07:57:46

Kommentera inlägget här: