Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Närmar sig Jukola.

Kategori: Allmänt

Det börjar dra ihop sig mot Jukola och det skall bli otroligt roligt att springa i år. GMOK-Brudarna ställer upp med två riktigt vassa lag och det skall bli kul att se hur långt det räcker. Själv springer jag tredje sträckan i ettalaget. Det är en riktigt tuff sträcka med ruggigt bra motstånd. De flesta lagen i toppen avslutar ju med två landslagslöpare och efter att ha sprungit motsvarande sträcka på 10-mila vet jag att det går ruggigt fort. Förhoppningsvis har jag lärt mig av 10-mila och kan vara lite coolare denna gång. På 10-mila bommade jag ju ganska grovt precis i början  när topplagens löpare svepte förbi.

Om allt går bra kan jag mycket väl gå ut i ledarklungan och då gäller det att försöka vara stark mentalt. Jag vet att jag inte har kapaciteten att gå med löpmässigt men om jag tuggar på och håller i orienteringen skall jag inte behöva tappa så mycket. Terrängen i Jukola bör passa mig bättre än 10-mila. Det blir nog svårare orientering men framförallt  tuffare terräng.

Man får rysningar bara man tänker på det., med en riktigt bra dag kan vi vara topp 15. Vi bör i alla fall kunna slå placeringen på 10-mila då vi kom 30:onde. På 10-mila gjorde ju både jag och Helen ganska stora misstag. Marginalerna är små men man vet ju aldrig.

Ikväll är det Jukolasamling och formtoppningsintervaller. 2 pass kvar.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: