Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Klubbmästare!

Kategori: Allmänt

Efter ett stabilt lopp utan allt för många misstag lyckades jag vinna medel-KM igår. Banan var klurig och fysiskt tuff. Jag vet inte hur lång bana vi hade men jag gissar att jag hade en bra bit över 10 minuter per kilometer. Jag hade aldrig orienterat i Dammekärr förut och blev positivt överaskad av terrängen, det var riktigt fint och man kunde bitvis få lite norrlandskänsla under banan.

Det känns alltid bra att vinna KM, mer prestigefylld tävling får man leta efter.Den här gången hade vi Jukolatest samtidigt så det kändes extra bra att vinna eftersom jag inte gick så bra i Hälsingland som jag hade hade hoppats.

Idag tar jag välförtjänt vilodag och laddar inför lördagens träningsdag som inleds med Jukolatest nummer 2 i Lysekil. Helgens träning kommer att bli mycket tuff med många timmar och mycket orienteringsteknik, men med mammas mat som grund skalll det nog gå bra.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Grattis!!
    Nu är det bara att köra hårt i helgen också. Ni springer testet på en av mina favoritkartor - gäller bara att gå rätt. Omvägar i den terrängen brukar kosta en hel del tid!

    2006-06-02 | 08:26:10
    Bloggadress: http://www.sportfantast.blogspot.com
  • Pappa säger:

    Var inte för säker, det är nämligen jag som står för Grillen i helgen.

    2006-06-02 | 21:42:00

Kommentera inlägget här: