Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Kan det bli oavgjort i en tennismatch?

Kategori: Allmänt

Svar: JA

Jag körde en OL-tennismatch mot Bettan igår och vi är tråkigt jämna. Första omgången bommade båda bort sig när de skulle jaga. Andra omgången kom vi båda ifatt och förbi.

Om någon var närmare seger än den andra så var det nog Bettan. Vid det tredje målet (där Bettan servat) blev det spurtstrid och jag nuddade stenen ca 2 cm innan Bettan. I det sista setet (där jag servade) måste jag ha tagit en väldigt dålig utgång eftersom Bettan kom ifatt utan att jag gjorde misstag redan innan första kontrollen. Sen orkade jag inte rikitgt hänga på i sista backen utan släppte till en seger.

Börjar bli lite less på regn och 15 grader. Var är solen!!!

Idag blir det styrka och  intervaller, imorgon tjejträning, fredag vila, lördag medeldistanstävling.

Kommentarer

  • Enga säger:

    Inte lätt att begripa vad OL-tennis går ut på. Hoppas det var roligt. Nu är jag anmäld till Hallands tredagars.

    2006-06-28 | 10:29:04
  • Anonym säger:

    Regler Tennis-OL.

    Du servar vartannat set och startar då 30 sekunder före din partner på en kort OL-slinga (5-10 minuter). Om du vinner när du har serven får du 1p. Vinner du när din partner har serven får du två poäng.

    2006-06-28 | 13:42:25

Kommentera inlägget här: