Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

9-kamp!

Kategori: Allmänt

Igår var det tjejträning och 9-kamp. Jag var i lag med Maria och det gick väl sådär...


OL-Sprintstafett - Vi förlorade i spurten, kom 3:a

Kula - Två kortaste stötarna, 3:a

Löpsprintstafett - Förlorade spurten igen 3:a

Trehopp - Vi var inte sist, men vann nog inte heller.... God 2:a

OL-sprintstafett - Maria krossade på första och skickade ut mig i klar ledning. Det kan vara väldigt svårt att se skillnad på Z och N och efter att besökt kontrollen 3 gånger fattade jag. Dessutom gick jag på Anders gafflingskontrolller. (ca 5 m mellan kontrollerna) MEN trotts detta tog vi vår första (och enda) seger! STORT

Rövkrok - Jag var delsegrare i grenen men som lag var vi god 2:a

Spjut - Ja, vi varken vann eller var sist. Pluspoäng till mig för mitt skrik!


Armgångsstafett - Hm. Sist i denna gren. Borde nog besöka gymmet mer.


I den avslutande jakstarten sprang jag startsträckan och gick ut 1:55 efter Anna och 1:30 efter Stina. Kom aldrig ifatt men växlade till Maria 20 sekunder bakom täten. Vid varvingen var alla tilsammans och spänningen var stor. Mimmi ryckte väntat till sig ett ointagligt försprång och Maria och Lotta spurtade in till en delad andraplats.

Snyggt jobbat.

Efter 9-kamp blev det grill i gröngräset. Härligt. En av de bästa tjejträningarna på länge!

Resultatlista:
1- Mimmi och Anna
2. Lotta och Stina
2. Maria och Sofia

Lekledare: Axe
Arrangör: Mimmi

Kommentarer


Kommentera inlägget här: