Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Slitig vecka

Kategori: Allmänt

Tycker inte att jag har tränat så hårt denna vecka men lik förbaskat känns det slitigt i kroppen. Men jag har haft tre riktigt bra träningsveckor så nästa vecka blir det lite lugnare för att orka träna ordentligt i jul.

I måndags blev det vila. Kom ner till gymmet med en tom ryggsäck. Träningskläderna var kvar på jobbet. Undermedvetet planerat?? Fick flytta styrkan till tisdag.

Tisdagen blev styrka och  hårda 5-minutare, 6 st. Grymt pass och jag tycker att det känns ganska bra rent löpteknikmässigt men jag har en bra bit till topplöpform. Kämpade väl och det blev ett utmärkt pass. Måndagens vila var bra.

Onsdagen körde jag spinning och styrka. Tog det lite lugnare för att spara på benen till torsdagens pass. Totalt 100 minuter (inkl. styrka)

Igår skulle jag köra första tre kilometrarna på grusåttan, joggvila 10 minuter för att springa de tre sista och förhoppningsvis slå rekordtiden....Fick samla motivation i 10 minuter innan jag startade. Har ont i musklerna och gissar att det beror på min övergång från ingen löpträning på 2 månader till många kvalitetslöppass på kort tid. Men det funkar bra med foten och jag vill gärna springa hårda pass. Nåväl. Första 3 kilometerna fungerade oväntat bra med tanke på hur benen kändes. Men under vilan fick jag grymt ont i magen och mådde lite illa. Kom iväg på del två men fick bryta vid 5 km och jogga hem.


Idag får benen vila. Lätt styrketräning för bålen och massa stretch! Avslutar kvällen med julbord på Elvsborgs fästnning. Imorgon teknikträning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: