Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

3 bra pass

Kategori: Allmänt

Fartlek i tisdags. Funkade bra trots att jag fick springa själv då halva GMOK:s damtrupp verkar vara krassliga. Var dock inte jättepigg och tveksam till om jag skulle klara mig från en förkylning men kroppen har kännts bättre efter tisdagens pass.

I onsdags körde jag progressiv distans. 75 minuter på elipsmaskin med uppvärmning 15 minuter och sedan hårdare och hårdare i tre kvartar för att sista kvarten ligga precis under tävlingsfart. Sista kvarten nerjoggning. (om man nu kan jogga ner på en elipsmaskin?) Mycket bra pass. Första gången jag körde det men det kändes väldigt bra.

Idag har jag kört 3 st 2-km:are på grusåttan. Har som målsättning att bli bättre på stig/väglöpning och för att bli bättre springer jag nu inte hela 6 km utan delar upp loppet i bitar och försöker hålla min målfart. Idag var jag 30 sekunder över min måltid. Tappade mycket sista 2 km. Med en bra avslutning hade jag klarat tiden.  Tanken är sen att minska vilan och/eller öka längden på intervallerna men inte tappa farten för att i mars springa hela sträckan på måltiden. Får se hur det går.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: