Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Stabilt men jag såg väggen.....

Kategori: Allmänt

Sprang orienteringstekniskt bra. Strulade lite på någon sträcka men bommade ingen kontroll. Hade OK fart i två av tre slingor. Ut på sista slingan låg jag delad 2:a. Då hade jag i och för sig den långa slingan kvar men det skiljde bara 400 meter och jag borde kanske inte ha tappat 12 minuter utan att bomma. Blev VÄLDIGT trött och var mäkta irriterad på att det bara serverades vatten vid vätskan. Jaghade behövt lite energi i kroppen för att orka sista halvtimman. Jag sprang i nästan två timmar och då vill jag gärna få i mig någon form av energi.

Nu slutade jag 5:a. 12 minuter efter 2:an och 2 minuter efter 3:an. Lite irriterande att jaginte kunde hålla ihop löpningen. Positivt att jag orienterade bra och höll bra tempo i 75 minuter. Åt Camilla var inte mycket att göra. Hon var överlägsen och var 28 minuter före mig och vann med 17 minuter.....

Bara att bita ihop. På lördag är det en ny chans till ett bra lopp. Då ska jag väl inte vägga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: