Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Intervaller med känsla!

Kategori: Allmänt

Körde backintervaller igår. Skulle köra 10 st långa och några backryck. Hittade en finfin backe som tog cirka 2 minuter. Det var en idealisk backe. Brant i början sen flackade den ut för att nästan bli platt för att sedan branta på lite innan sista helt flacka biten. Det gick väldigt bra att springa och jag hade fint driv i steget i hela backen och kunde höja farten när jag kom ut på sista flacken. i 8 intervaller.....  Den åttonde var en plåga med mjölksyra som kom smygande och när jag joggade ner till den 9:onde började benen kännas stumma. Den 9:onde intervaller var INTE rolig och jag insåg att det nog inte var någon idé att ge sig på en sista intervall. Dessutom var jag väldigt nöjd med passet och hade hållt på i 35 minuter upp och ner. Provade några backryck. Benen var pigga de första metrarna men jag blev snabbt stum och kände mig väldigt nöjd med hur jag redan genomfört passet och joggade hem.

Det är verkligen roligt att springa intervaller när kroppen svarar. Backintervaller kan vara en pina med tunga ben. Men igår kändes det som  jag flög fram! Idag kommer jag nog inte att flyga så mycket.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: