Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Hemma igen!

Kategori: Allmänt

Semestern är slut och det är jättesynd om mig som måste jobba. Sitta på friidrotts-EM med kunder och se sjukamp på betald arbetstid.......Skall starx tillbaka för kvällspasset.

Nåja. Mycket har hänt under sommaren och jag tror nog fakiskt att det är min bästa semester någonsin. Vädret har varit kanon i fyra veckor och Schweiz var fantastiskt. En upplevelse man sent kommer att glömma.

Det har varit mycket träning och tävling i sommar och det känns som det har flutit på bra ävenom jag just nu är väldigt sliten. Tvingas till två dagars vila efter en ny rispa på hornhinnan i lördags men jag tror nog bara att det kan vara bra för mig och jag räknar med att krossa på 3-minutersintervallerna på tisdag! Se upp.

I går var jag värdens grinigaste flickvän. Hela dagen. det började när jag skulle sova och försökte blunda. då kändes det som någon hällde saltsyra i ögat konstant. Väckte Jonas och gnällde. Lyckades på något obegripligt sätt somna och sova 2 h. Klockan fyra vaknade jag av syraattacken i ögat igen. Klockan fem höll jag på att bli tokig och tog på mig och gick på en promenad. Hamnade i ett hallonsnår och tröståt 05.15. Strax efter sju vaknade Jonas och de var bara tt åka in till sjukhuste och få bedövning och salva för ögat. Det blev kanske lite bättre men bedövningen släpper ganska fort och man fick inte fri användning så jag var nog extremt otrevli efter en natt utan sömn och ett syraöga. Idag är det mycket bättre och mest irriterat. Ont gör det bara i solljus... Skönt att det är molningt.

Oreinteringen i sommar har varit Ok utan toppresultat. Tänkter köra på ytterligare två veckor för att sedan vara i bra löpform över DM/SM.

Längtar annars tills på fredag då pappa och jag åker till Sylarna för att vandra Jämtlandstriangeln. Storulvån, Blåhammaren, sylarna. Det skall bli kanon.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: