Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tuff helg

Kategori:

Inte tuff som i väldigt mycket träning utan tufft som i träna med betongben. Den där huvudvärken motades bort i fredags men kom tillbaka på lördagen och långpasset med 8 km snabbdistans mitt i blev tufft. Jag kämpade i snömodd och kyla. Det gick liksom inte att få upp farten, luftrören drog ihop sig. Kändes eländigt och sista biten hem väggade jag lite. Eftermiddagen var sedan inte rolig alls.

Söndagen inleddes med morgonjogg i lika krispigt väder och fortsatt seg känsla. På kvällen var tanken att springa och köra CX på gymmet men jag fick ingen plats och i ren frustration körde jag fartlek på vägen hem och äntligen fanns det lite vojma i benen. Äntligen.

Veckan som kommer blir ganska lugn för att ladda upp för playitas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: