Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vad man vill

Kategori: Träning

och vad man borde är inte alltid samma sak. Jag älskar att träna. Nuförtiden är det dåligt med planering av träningen utan jag försöker köra på med lite tanke och samtidigt lyssna på kroppen. Just nu är jag i fasen att träna för att orka träna. Det ska bli bättre planering framöver. Efter helgen har jag varit lycklig och träningssugen. Jag har absolut inte velat ta en vilodag. Igår hadejag planerat intervaller och core på lunchen. Lunchträningen genomfördes utan problem men på eftermiddagen kom den dåliga sömnen under natten ifatt och jag kände mig rysligt trött. Och inte alls så träningssugen. Hängde länge i hallen ombytt för träning utan att ta mig iväg. Hade först tänkt åka på sprintcup men insåg att det fanns det inte energi till. Tänkte mig intervaller men kom inte på något kul. han där hemma är bra på att komma på nya pass. Igår kläckte han en kortare snabbdistans. Ett varv runt långvattnet.2,2 km. Inte långt men inte på något sätt snabblöpt heller. Det är upp och ner, rötter, stenar, klippor och blött. Det är i princip aldrig möjligt att löpa ut utan det handlar om att hitta flytet och parera naturen. Det blir jobbigt bara att ta sig fram. Och jobbigt var det. Lite för jobbigt faktiskt och egentligen borde jag vilat igår. Men så funkar jag oftast. Jag inser att jag borde vila, tränar en dag till och vilar sen.
 
Nåja. Jag satte en måltid. 15:15. Den tiden kommer jag att slå.
 
Idag vilar jag.. Och det ska bli så skönt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: