Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tufft, rått och vackert.

Kategori:

Bokskogsbacken. Tisdagsträning. På väg dit öppnade sig himmeln. Årets första sommarregn och under första intervallen såg man inte ett smack. Det var som att springa i en dusch. Planen var 5 långa och 5 korta. Det blev leriga, grisiga, smutsiga och tuffa intervaller. Det började segt men jag jobbade mig in i passet och hade ungefär samma tider rakt igenom och sista gick lika fort som första. ( Ca 2:40) Kände mig stark på slutet i den korta backen (40 s) och njöt verkligen av att äntligen träna ett tufft långt intervallpass.

Och vad kul det är med klubbintervaller, särskilt när man möts hela tiden. Eller blir omsprungen. Alla hejar och det är kul att se fartfenomenen glida om på lätta steg i leran när man själv sitter fast till midjan i dy. Härligt att kunna träna tillsammans trots helt olika förutsättningar.

Och roligast av allt. Jag kände mig stark på slutet och fick också kommentarer om att jag såg stark ut. Sånt gillas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: