Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tävling

Kategori: Träning

Igår sprang jag tävling med målsättningen att gå ut stenhårt. Springa så fort som bara möjligt i början för att öva inför lördag. laddade upp med miniknat och det kändes sådär innan start eftersom jag drogs med en bultande huvudvärk. När jag joggade iväg till start kändes det dock som om att det kommer fungera. Värmde upp hyfsat bra. laddade lagom- ryckte kartan och försökte tugga på. Dock innebar första sträckan brant nedför och brant uppför så den där slitkänslan infann sig inte riktigt. Var snabb vid kontrollen och dunkade på till andra. Sträckseger. Sprang sedan ett tekniskt OK lopp där farten sjönk lite på slutet. Kroppen känns fortfarande skum och efteråt får jag som träningsvärk i kroppen. Det gör ont i musklerna på ett icks bekant sätt. Men jag blir jui nte sämre efter träning så jag antar att det bara är att tuffa på.

Det är bara inte så roligt. Det känns som om jag springer med handbromsen i på varje pass. Jag får inget gratis. Hoppas det släpper snart. Och ja- jag är otränad efter en extremt kass vinter- men det här är en annan känsla än otränadkänslan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: