Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

handbroms

Kategori: Träning

Strålande sol. Ljust och varmt. Intervalldags. Äntligen. Jag hoppades verkligen att kroppen skulle ha återhämtat sig. Igår körde jag löpskolning och styrka och kanske spalade det lite roll. Jag hoppas det.

Sprang iväg på lunchen med siktet inställt på Slottskogen och 10 st tvåminutare. Kändes jobbigt. Snorade och hostade lite grann men det är liksom vardag nu så det reflekterade jag inte så mycket över. Planen var att springa kontrollerat. Inte pressa mig för hårt med tanke på kommande 4 (!) tävlingar till helgen. Började lugnt och fint och segt. Suck. Tänkte att känslan nog försvinner men inte. Kanske är jag fortfarande sliten sen lördagens urladdning. Kanske sen gårdagens löpskolning. Men tyvär. Kroppen villi nte riktigt samarbeta än. Det är allt för mycket snorande och harklande och seg känsla för att jag skall vara glad och nöjd. Hatar att vänta ut tiden. Vill träna och springa fort nu.

Nåja.- Vila imorgon och sen 4 underbara tävlingar i fin terräng. Gilla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: