Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Träning på riktigt

Kategori:

Dags att släppa loss lite krafter och bjuda kroppen på ett pass löpskolning. Tyckte att det var en bra idé, mer tveksamt om jag kommer tycka det imorgon. Eller fredag. Eller lördag.

Det var i alla fall skönt att få känna lite kraft i träningen och känna att jag fick jobba lite. Hoppas att det blir en liten kickstart och att jag kan få känna lite rapphet i benen. På söndag är det tävlingspremiär och det ska bli väldigt roligt även om jag är dåligt förbered. Det har varit noll orienteringsträning i vinter och jag känner mig lite vilsen och ringrostigt men väldigt sugen. Faktiskt mer sugen på orientering än på länge. Efter att ha orienterat året runt under 10 år kanske det inte var helt fel med några månaders avbrott?

Får nog ändå ladda på lite extra på söndag och tänka igenom hur jag vill springa. Känns viktigt att försöka hitta flytet i orientering. Fart får komma i andra hand.

Imorgon får det nog bli lite intervaller. Inte så många, inte så långa men em start.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: