Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tävling

Kategori:

Har aldrig tränat så lite orientering en vinter. Planen var därför solklar. Kartkontakt. Den planen blåste bort kan man säga. Det var minus en grad och storm. Ni som känner mig kanske vet hur mina händer brukar se ut. Den här gången var det överleva som gällde. Var glad att det gick att hålla i kartan och eftersom det var så pass lätt funkade det ok. Sprang snett till trean för att jag inte kunde hålla i kompassen ordentligt. Grät en skvätt till femman för att det gjorde så satans ont i fingrarna och bommade lite på det. Vid 7:an, efter 30 minuter, kunde jag äntligen slappna av och börja njuta. För kul var det, oväntat kul. Det fanns bara en fart i kroppen och ja- kallt var det. Är nöjd med loppet med tanke på bakgrunden med två veckors förkylning. Känns hoppfullt på något sätt.

Idag sprang jag distans runt Delsjön och även om jag var lite sliten så var det absolut den bästa känslan på väldigt länge. Skönt. Snart vänder det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: