Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Rekord

Kategori: Träning

Ett rejält rekord. Rekord med 5 minuter.Alltså 5minuter sämre än min näst sämsta tid. 
 
Jag tvekade hela dagen och uppvärmningen gav inga raka bra besked. Bestämde mig ändå för att det här är bra träning. Efter 1 km när jag fick kämpa för varje steg, sneglade jag på klockan och kunde bara konstatera att jag var ca 20 sekunder efter en normal kontrollerad öppning. ( jag har öppnat 40 sekunder fortare...) hoppades lite att benen skulle vakna till men tiden gick och farten bestod. Fanns liksom en grundfart men ingen kräm. Bestämde mig då för att springa en snabbdistans och inte pressa. Och gå imål vid 6 km som förr i tiden. Nu lämnade jag fokus på tävling och hittade ett ganska fint flyt på en jobbig nivå. Väl framme vid 6 km kände jag att det här tempot kan jag ganska lätt hålla hela vägen in och tog sista två i farten. Landade på 42:30. Långt från rekord och långt ifrån slutkörd. Bra dagsverke. Dåligt test. Jag är frisk och kry men uppenbarligen inte redo för tuff träning än. 
 
Idag känner jag mig nästan piggare än innan. Kanske blev en ganska bra genomkörare för kroppen? Hoppas det. och hoppas jag håller mig frisk. Är hemma med sjuk A igen. 
 
Nytt test får allt bli av inom kort. Vem är på. Vem harar för 37 minuter? 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kanske i veckan efter påsk? Fast vi behöver någon mer farthållare.

    2013-03-20 | 11:07:06

Kommentera inlägget här: