Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Inställning

Kategori:

Idag väntade backe med klubben, min träning. Såg fram mot det under dagen men kände mig trött och lite stum. En känsla som tyvärr besannades och första intervallen var allt annat än rolig. Hamnade själv (och sist) direkt och fastnade i negativa tankebanor igen och kände mig värdelös. Det gick så sakta. Ville bara sjunka genom jorden och lyckades inte alla fånga in klubbkamraternas pepp utan ville mer gömma mig och min löpning. Kämpade mig igenom nr 2 och 3 med tungt sinne. Sen lyckades jag på något sätt vända tanken och känslan i kroppen. Jag tog in glada tillrop som de positiva tillrop de var och började hitta lite flyt i löpningen. Peppade mig själv med hur bra jag är som springer med världsstjärnorna. (Eller ja en bit efter men ja ni fattar)

Det blev inte på något sätt ett av mina bättre pass men jag lyckades vända en väldigt dålig inledning till ett ok pass. Och, jag genomförde 7 intervaller och stämplade ut från passet med de sista. Hela vägen! Kämpa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: