Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Helt katodtrofalt dåligt

Kategori: Träning

Idag var inget bra.

Det gör ont överallt. Jag vill inte springa. Jag försöker komma på ursäkter att vända hem. Benen bär knappt. 6-4-2-6-4-2. Det kommer inte gå. Värmer upp 10 minuter. Det går långsamt. Startar klockan. Det går långsamt. 6 minuter är en lång tid. 4 nästan lika lång men jag får börja med en nerförsbacke. Skönt. 2 minuter. Tuff backe. Ont. 6 min. Går det ens? Springer jag nu? Eller går jag? 4 min. Var är jag? Hur hittar jag hem?. 2 min. Här är jag. Ta mig hem. Måste hem. Kör en tvåa till. Och en till.Svettig in på sushistället. En 10:a och en chokladbit. Det är jag värd.

Duschar och kan inte låta bli att kolla på klockan. Känslan stämmer. Det gick inte fort idag. Man kan säga att det är en ocean från milen sub 45. Vad gör jag nu?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: