Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tung helg

Kategori: Träning

Ben som är trötta. Försöker fortfarande grundträna för att ha kul på tävlingarna i maj och juni. Det betyder tunga ben på tävling. Bara att kämpa. Lördagen bjöd på öppen bana och planen var att springa modrat och fokusera på tekniken som inte alls är lysande. Känner mig (och är) ringrostig. Hittar inget flyt utan kämpar med balans i kartläsandet. Funkade bitvis OK men jag drar snett, är inte distinkt och bommar 7 minuter på en kontroll. Typiskt Sofia.
 
Söndagen var min dag och start i D21 med 7 km. Öppnade kontrollerat och sprang helt OK i 20 minuter,hittade sedan 2 vägval på långsträckan, valde ett och sprang ett tredje som var helt värdelöst. Väldigt Sofialikt. Jag är dålig på att se vägval men faktiskt ännu sämre på att genomföra det jag valt. Sen kom tröttheten, stillaståendet och det dåliga självförtroendet ikapp och jag avslutade väldigt dåligt sista 2 km. Man kan sammanfatta det hela med att det finns lite att utvecka,. Tur att det är så roligt just nu med orientering. Det känns bra.
 
Idag har jag i sann vinterträningsanda redan hunnit med löpskolning och styrka. 50 minuter välgörande underhåll av kroppen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: