Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

onsdag

Kategori: Träning

På onsdag var det egentligen tänkt att jag skulle prestera. Prestera maximalt. Springa 10 km på 45 minuter. Varje kilometer på 4 minuter och 30 sekunder. Jag skulle vara mogen för det. Jag skulle ha tränat specifikt under ett halvt å för att nöta platta asfaktskilomterar. Det började så bra. Jag gjorde några grymma pass i november december. Jag sprang tusingar och snittade 4:25. Allt kändes kul och inspirerande. Sen kom sjukvintern.
 
Jag har varit trött och träningsdeppig sista tiden och nu när examendagen närmar sig och det komer att bli en dns känns det sådär. Det var då jag kände att jag behöver något kul. En kul fysisk utmaning. Om den blir så kul vet jag inte men jag har antagit en utmaning som ligger långt utanför bekvämlighetszonen. Och det känns kul. Och det känns modigt.
 
På lördag startat jag på 10-mila.Något som passar mig extremt dåligt.....i alla fall i min tankevärd.
 
Det inleds med en rusning. Som jag har så svårt för. Jag mår bäst av en långsam inledning
Jag blir lätt stressad av mycket folk och tar dåliga beslut.
Jag är i usel form
 
MEN - jag tänker värma upp ordentligt. Jag tänkter starta behärskat. Jag skall vara cool och ta smarta beslut. jag ska vila mig i form. Och jag skall vara nöjd när jag passerar mållinjen. Med en leende.
 
Det här blir kul. Det här blir min dag.

Kommentarer

  • Lina säger:

    Jag tycker det är urhäftigt att du antagit utmaningen att springa första! Och modigt! Bara det gör att du kan känna dig nöjd både innan, under och efter loppet. Heja! Heja!

    2013-04-30 | 12:43:40
  • Sofia säger:

    tack- Och det sjukaste av allt är att jag önskade förstasträcken. Fattar inte hur det gick till.

    2013-04-30 | 13:20:35
  • Lina säger:

    JAG VET! Hasse sa det. Det är ju det som är så coolt!

    2013-05-03 | 11:01:51

Kommentera inlägget här: