Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Besatt

Kategori: Träning

En lugn fin tur runt Delsjön var målet. Kändes stelt upp till golfbanan och första två gick i sjutempo. När det plattade ut lite kändes det piggare och piggare och jag började funderak på om jag ändå inte skulle gå för sub 6 per kilometer. I kuperad terräng är det ingen självklarhet. Inte på något sätt. 
 
 Började fokusera på kilometertider och stämde av varje. varje kilometer bjöd på någon jobbig backe och jag fick ju inte öka intensiteten så det hände inte så mycket utan den ena efter den andra tuffade på under ca 6 minuter. Lite plockade jag in men jag insåg att mitt hopp stod till de sista lättlöpta kilometrarna. Väl där konstaterade jag nöjt att kroppen fortsatte leverera ikväll. Inte toppform men en känsla som i alla fall antyder till en skön vältränad känsla. Då möts jag av motvind. Blir seriöst sur och inser att drt inte kommer att gå utan att öka intensiteten och det vill jag inte. 
 
Missar med dryga minuten och laddar in 78 min löpning och 60 minuter löpglädje idag. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: