Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Segervittring?

Kategori: Träning

En av mina skönaste segrar tog jag i O-festivalen för något år sen. Jag minns att jag gjorde ett bra lopp och att kroppen var pigg. Men jag minns också några små misstag i början. Jag minns också att jag kom ihop med ett koppel löpare på slutet och att farten skruvades upp rejält.

Jag minns min förvåning när jag passerade resultatavlan efter målgång. Jag startade ganska sent och ingen som var uppe hade ju bättre tid. Tänkte att någon i vår stora grupp på slutet borde ha sprungit ifatt mig med tanke på mina misstag inledningsvis. Gick och duschade och sen tillbaka till resultaten. Mitt namn lyste överst på listan. Och nu var det ganska sent och massor av namn i listan och jag började ana att det kanske skulle bli en seger.

Kände glädjen bubbla upp. Det är speciellt att vinna. Smög runt prisbordet, lite pinsamt men det är ju inte så ofta man vinner. Efter mycket strul visade det sig vara ett riktigt fint pris. Jag fick 800 kr i presentkort och kunde casha in ett par nya skor. Inte illa.

Den segern var oväntad. En seger i helgen skulle vara ännu mer oväntad. Men allt är möjligt.

Gårdagen intervaller sitter i benen idag. En lätt cykeltur skall råda bot på det.

Norge- här kommer Sverige.

Kommentarer

  • Britta säger:

    He he. Kollade klassen din och det är några goda löpare här (i tillägg till Er fru Lundberg) så lätt blir det inte! Men lätta segrar smakar ju inte lika bra.

    2010-06-24 | 10:22:38

Kommentera inlägget här: