Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Jukola- nej tack!

Kategori: Träning

Moget och övervägt. Nej tack till Jukola. Jag vill inte stå på startlinjen med ett lags förväntningar på mina axlar och ha en dålig dag. Det viktigaste är glädjen och just nu vill jag fokusera på min egen träning. På att ha roligt.

Pratade just med PT som kommit hem från EM med inspirerande resultat. 5:a på långdistansen och 4:a på stafetten. Inspiration till min egen träning. Att se PT lyckas gör att jag tror mer på mig själv. Jag känner lite grann att kan hon, kan jag. Även om vi är på helt olika nivåer. Men nå målen kan vi ju båda två.

Nu är jag tillbaka till planerad träning och veckan som kommer bjuder på:

Måndag: Löpskolning och korta backryck. Core
Tisdag: 4*4 min med 3 minuters vila.
Onsdag: Lätt distans 70 minuter.
Torsdag: Vila
Fredag: Medeldistans Måttsund Luleå!
Lördag: Långdistans Ersnäs, Luleå!
Söndag: Sprint Kyrkbyn, Luleå!

Semester och tävlingar. Sova i stugan. Bada fötterna i havet. Sand mellan tårna. Middag på altanan? Det här blir en grymt bra vecka!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: