Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

2+1

Kategori: Träning

Fredag och snabbdistans. Klassiska marker i Månsarp och utmaningen löd Kortgölen runt. Inleda lugnt upp till ängen och sen öka farten för att springa på tröskel resten. Halleluja. Benen och kroppen och delvis knoppen var trött. Det blev mentalt väldigt jobbigt. Jag försökte springa smart och fort utan att pressa. Det gick sådär. Ingen syra men trött blev jag och farten kändes snigel. Landade på 35 minuter på 6,3 km. Det är mitt rekord på den rundan från ungdomsåren. Jag tror att jag har gjort den på 32 nånting lite senare.
 
Lördagen blev tuff. Jag beundrar alla som springer för Hakarpspojkarna. Att de inte har slutat orientera är beundransvärt. Upp- ner- hygge- grönområde - bräsk. Och det på momentbana. Det gick inte så bra. 95 minuters plåga. Tur att jag mitt på banan träffade på han där hemma som bekräftade min mardröm. Det gjorde att jag i alla fall kunde ta mig framåt en stund till. Huva. Aldrig orientera i Huskvarna.
 
På söndagen tog jag mig knappt ur sängen. Inställd träning. Vila. Jag behöver återhämtning. Jag är otränad.
 
helgen blev alltså 2+1. 2 dagars träning, 1 dag vila.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: